Det handler ikke om dig

I søndags var det min tur til at tale i min kirke. Onsdag aften – kun få dage inden jeg skulle træde frem foran forsamlingen – blev jeg overbevist om, at jeg skulle tale om noget helt andet, end det jeg i månedsvis havde forberedt mig på. Nemlig Nehemias.

I det gamle testamente er det beskrevet, hvordan Nehemias hjalp med at genopbygge Jerusalems bymur efter jøderne kom tilbage fra eksil i Babylon.

Hvad der talte stærkt til mig var, at ALLE hjalp til med at bygge muren. Det var ikke kun håndværkerne, som havde særlige evner inden for byggeri, der hjalp til, men alle! Både mænd, kvinder, præster, politikere, lokale og købmænd. Selvom byggeri ikke var deres force lagde de deres daglige opgaver fra sig og byggede i samlet flok muren, fordi det var det, der var vigtigt lige der. De lagde deres egen passion og styrke til side for en stund, for at arbejde om det fælles mål – at genoprette byen og folket.

Nogle gange skal vi idag gøre det samme. Nogle gange er vores egne interesser og vores selvrealisering ikke det vigtigste. Nogle gange er der højere formål, som gør, at vi for en tid må sætte os selv til side, så vi sammen kan fokusere på det, der er vigtigt.

Lyt til min tale gennem linket herunder, hvis du vil høre, hvad jeg delte mere i dybden.

http://lyngbyfrikirke.dk/resource/gudstjeneste-v-karoline-jessen/

Nehemias - the stirring

The Stirring Church – Nehemiah

Skriv en kommentar

Filed under thoughts, Uncategorized

Leave a comment

